Do-In Beroepsopleiding (ook voor docenten) start: Zondag 9 februari 2020. Wees zeker van een plaats en schrijf je nu alvast in voor deze opleiding!

Download hier de flyer met alle informatie over de kosten van de opleiding en lesdata.
Geaccrediteerd als bijscholing door NVST, Zhong (TCM) en KTNO (BATC)

Docenten

Anushka Hofman als hoofddocent en gastdocenten onder voorbehoud.

Gaby Sund
: Zorgvuldige opbouw van een DO-IN oefening.
Vanuit haar jarenlange professionele dansachtergrond en leservaring heeft zij een enorm gedetailleerde kennis van het menselijk lichaam. Zij weet precies hoe je in een DO-IN strekking de lichaamspositie zorgvuldig opbouwt en hoe je je eigen lichaam in uitdagende houdingen kunt beschermen. Gabi is een strenge lieve lerares, met veel persoonlijke aandacht voor individuele correcties.

Danielle Walkenbach
: Medicinale voeding.
Met haar jarenlange ervaring als Shiatsu therapeut, voedingcoach en docent medicinale voeding, geeft zij sinds 2011 haar lessen o.a. in de Nederlandse school voor DO-IN. Met veel liefde en kennis van zaken, stimuleert zij de cursisten bewust om te gaan met voeding en vooral de energetische werking volgens de yin- yang principes en de 5 elementen te begrijpen en zelf te ervaren.

Lydia van Rangelrooij: Vorig jaar de Do-In opleiding mogen volgen bij Anushka. Wat een geweldige ervaring! Ik heb een enorme groei mogen meemaken op dit vlak en nog zoveel meer. Ik heb mijzelf beter leren kennen waardoor ik nu sterker en zelfverzekerder ben. Do-In helpt mij in balans te blijven. Dit jaar mag ik mij nog verder verdiepen met de Do-In docentenopleiding!

Doel

DO-IN oefeningen gekoppeld aan de oosterse geneeskunde direct te leren toepassen zowel voor de therapeut zelf, als voor cliënten in de praktijk. Wanneer voldoende kennis van DO-IN is opgebouwd, is het mogelijk je te ontwikkelen als docent in het gevorderdenjaar.

Voor wie
- Therapeuten in de oosterse geneeskunde zoals Shiatsu en Acupunctuur.
- Voor degenen die al DO-IN beoefenen en hun kennis willen verdiepen en/of willen leren hoe je DO-IN kunt overdragen als docent.
- Voor hen die al DO-IN training geven maar een betere DO-IN docent willen worden.
- Bewegingsleerspecialisten zoals docenten in Yoga, Chi Kung, Tai Chi en martiale kunsten.
- Voor iedereen met interesse voor de oosterse geneeskunde die wil leren zich gezonder, fitter en opgewekter te kunnen voelen en die vandaag al wil beginnen met werken aan een betere toekomst voor zichzelf en anderen.
Maximum aantal deelnemers per groep 12.

Wat beheerst de student
Met het behalen van het diploma van de DO-IN opleiding beschik je over voldoende kennis en inzicht in hoe je DO-IN oefeningen doelgericht kunt toepassen voor jezelf of voor je cliënt in de praktijk.

Je bent in staat om alle belangrijke DO-IN oefeningen uit te voeren in samenhang met de kennis van de klassieke  Chinese/Japanse geneeskunde.
Voor de student persoonlijk: door het steeds terugkerende huiswerk en de uitvoering van opdrachten, groeit het eigen bewustzijn, zowel fysiek, mentaal als emotioneel, waardoor heling mogelijk is.
Voor de therapeut biedt diepgaande kennis van DO-IN, een enorme uitbreiding aan behandelmogelijkheden in de praktijk.

Onderdelen van de DO-IN opleiding
O Leer en filosofie van de klassieke oosterse, Chinese/Japanse geneeskunde.
O Het leren uitvoeren en toepassen van alle belangrijke DO-IN oefeningen:

  1. Voorbereidende oefeningen om je “oefensessie” mee te beginnen. Goed staan.
    Naar binnen keren van de aandacht. Kloppen van de meridianen. Yang energie opvoeren.
  2. Locatie van de meridianen bewust worden in de oefening.
  3. Werking van de meridianen bewust worden in de oefening.
  4. Meridiaanstrekkingen en andere Ki-oefeningen.
  5. Hara ontwikkeling.
  6. Houdingcorrecties. Correct staan en zitten.
  7. Hoe je een bepaald lichaamsdeel voorbereid op een bepaalde strekking (warming-up).
  8. Concentratie- en meditatie-oefeningen.
  9. Ademhalingsoefeningen.
  10. Zelfbehandeling.
  11. Partneroefeningen DO-IN Ankyo.

O Voedingsleer. Het gebruik van voeding als medicijn. Voedingsleer volgens de 5
elementen.
O Heldere overdracht van een oefening (voorbereiding tot ontwikkeling als docent).
O Huiswerkopdrachten voor je eigen heling en zelfontwikkeling. Dit omvat zowel
observatie van je eigen leefstijl als praktische oefenopdrachten.